Kontakt:

Telefon +45 4078 6141

E-mail ivan@ivanhoeg-consult.dk

Baggrund

Hold hovedet koldt med Ivan Høeg Consult (Link til forsiden)Siden tilbage i 1980-erne har jeg beskæftiget mig med bestyrelsesarbejde og altid fundet dette meget interessant og lærerigt. Før jeg blev selvstændig var jeg i min tidligere ansættelse hos Caravell A/S bestyrelsesmedlem i såvel det danske moderselskab som i selskabets udenlandske datterselskaber i England, Tyskland og Frankrig.

Interessen for bestyrelsesarbejdet er stadig intakt, og jeg er i dag aktiv bestyrelsesmedlem i flere spændende virksomheder.

Såfremt du påtænker at etablere en bestyrelse i din virksomhed, eller hvis virksomheden allerede har en bestyrelse, der trænger til fornyelse, så er du velkommen til at kontakte mig - så tager jeg gerne en uforpligtende samtale.

CV

PERSONLIGE DATA:

Navn :
Fødselsdato:
Civilstand:
Børn:
IVAN HØEG 
280847 i Sparkær 
Gift med Lene Høeg siden 1971
1 dreng Kenneth født 1974, gift og bor i Farum
1 pige Jannie født 1976, gift og bor i Allerød
 
Ivan & Lene Høeg
2002 IVAN HØEG CONSULT
Selvstændig konsulent
 
ANSÆTTELSER/ERHVERVSERFARINGER:
1968-2002
2000
1990
1974
1969
1968
CARAVELL A/S, LØGSTRUP
Administrerende direktør
Salgsdirektør
Eksportchef
Eksportsælger
Kontormedarbejder 

OPNÅEDE RESULTATER:
NØGLETAL:
Udvikling fra 50 til 600 ansatte
Forøge omsætning fra dkk. 50 mio. til dkk. 700 mio.
95% af produktion til eksport
Afsætning i 130 lande 
 
 
1965-1968  EDVARD JENSEN & CO., VIBORG
Uddannet speditør 
 
 
NUVÆRENDE BESTYRELSESPOSTER:
se under ”nuværende poster
 
 
UDDANNELSE:  
1975
1968
1968
1965
Merkonom i eksport
Handelsmedhjælpereksamen med fremmedsprog
Speditør
Realeksamen
 
 
SPROG:Engelsk (forhandlingsniveau)
Tysk (forhandlingsniveau)
Skandinavisk (forhandlingsniveau)
Fransk (turistniveau)
 
 


I T : Microsoft Office (Word/Excel/Outlook Express)

FRITIDSINTERESSER:
Familien (hustru, børn og børnebørn), Skak, Tennis, Badminton, Håndbold og Rejser.

Bestyrelsesarbejdet

Generelt

Medens det tidligere var meget normalt, at små og mellemstore virksomheders bestyrelser bestod af familiemedlemmer, er tendensen nu, at flere og flere har indset fordelen ved at ansætte en professionel bestyrelse. Udgiften hertil er ganske vist større, men betalingen herfor kommer som regel tilbage flerfold.

BestyrelsesarbejdetBestyrelsens kompetencerbestyrelse

Enhver bestyrelse bør bestå af personer med:

  • Faglige relevante kvalifikationer
  • Ledelsesmæssig erfaring
  • Gode menneskelige egenskaber
  • Evnen til at være medspiller/modspiller
  • Regnskabsmæssig indsigt 

Kriterier for udvælgelse

Ved udvælgelse af bestyrelsesmedlemmer bør følgende overvejes:

  • Kemi
  • Kompetencer
  • Teamets sammensætning
  • Alder
  • Tidshorisont
  • Arbejdsindsats
  • Aflønning

Nyt bestyrelsesmedlem

Vælg personer

  • Der kan/tør udfordre og støtte den daglige ledelse
  • Hvor kemien er i orden
  • Som du tør diskutere alle forhold med
  • Som du har tillid til

Husk at give personen reel indsigt i virksomheden, før samarbejdet starter - derved undgås mange irriterende problemer og diskussioner senere.

Nuværende poster

Spacer 10 pixel
 

For tiden er jeg repræsenteret i følgende Bestyrelser/Advisory Boards:
Spacer 10 pixel
www.VintageKeeping.com



Hold musen over logoet og læs firmadata
- find link til hjemmesider via menuen "Link"

 

 

 

Guldhammer A/S, Sdr. Resen, Karup JChiroform ApS, ViborgPlejehjemmet Nordstjernen - Sparkær 


 


Spacer 10 pixel

Forside Link til forsiden

IVAN HØEG CONSULT | Storhøjvej 24 | DK-8831 Løgstrup | Tlf.: +45 4078 6141 | ivan@ivanhoeg-consult.dk  
Decor_web.png